Materiale necesare pentru pictură nivel începător

  

Materiale necesare pentru pictură și desen pentru nivel începător, elevi și studenți
-utilizate și recomandate de pictor Mihaela Grosan-

Vezi tutoriale pictură și grafică pas cu pas pe canalul de Youtube:

Pictură Mihaela Grosan <click aici>

 

I.CULORILE

Recomand culorile acrilice pentru că se pot folosi în diverse tehnici și sunt pe bază de apă iar după uscare devin permanente. Culori acrilice de la Maimeri, Vallenjo, Reeves, Pebeo, Royal & Langnickel au o textură fină, se pot combina, aplica direct din tub sau combina cu apă pe diferite suporturi de la sticle, căni, pânze și până la pereți sau chiar pentru bijuteri.

* Vezi OFERTE CULORI acrilice Royal & Langnickel <click aici>

II.PENSULE

1.Pensule contur – eu optez pentru cele din păr sintetic deoarece mi se par mai durabile și stabile în timp, iar riscul de a lăsa fire în urmă este mic. De asemenea, sunt mai fine și se poate controla mai ușor cantitatea de culoare pe care o lasă urma trasată. Cele mai optime cu care lucrez sunt următoarele: pensule liner Gold Sable cu fir sintetic Taklon  -Maier Atelier, pensule rotunde caligrafie Aquafine DALER-ROWNEY - Script Liner și pensule rotunde Phoenix.

2. Pensule tablou – aici aleg tot din păr sintetic și caut să fie nici prea tari și nici prea moi pentru a avea flexibilitate în lucru. Lucrez bine cu cele late, rotunde, late sau în unghi, precum: pensule late clasic sau în unghi WINSOR & NEWTON Cotman, pensule late Tintoretto, pensule rotunde Giorgione și pensule late Royal & Langnickel.

III.CREIOANE COLORATE și CARIOCI

Se pot utiliza cele mai groase pentru suprafețe mai mari, iar cele mai subțiri pentru detalii. Uneori de nevoie de câteva straturi suprapuse din aceeași nuanță sau diferită pentru a rezulta culoarea dorită. Idei de creioane color și carioci bune pe care le utilizez sunt: Creioane color maxi DACO, Cretacolor Studio Line – culori acuarelabile, adică poți da cum pensula peste ele și crea efecte superbe, creioane color Milan model hexagonal – care acoperă forte bine și sunt greu de șters sau adăugat peste ele, creioane color clasic Faber Castell, carioci vârf fin Milan, Brush Marker Yalong – carioci cu vârf de pensulă pentru efecte faine.

Oferte creioane colorate Faber-Castell <click aici>

Oferte carioci <click aici>


IV.CREIOANE și CĂRBUNE DESEN

Creioanele au diferite mine și grosimi. Pentru detalii fine se utilizează cifrele cu H, iar pentru umbre și contururi B-urile. Idei de creioane bune se găsesc la: creioane grafică KOH-I-NOOR, STANGER Germany creioane grafică, MARCO Raffine Art Sketch - creioane grafit sau schițe, SPECTRUM PRO creioane grafit și desen, Creioane DACO, etc.

Cărbunele se găsește alb sau negru, natural sau presat și poate fi sub formă de băț sau creion. De reținut că un cărbune este mai dur și lasă o urmă greu de îndepărtat complet. De aceea, recomand ca mai întâi să se facă schița cu un creion fin HB sau 2B și apoi se adaugă valorația cu cărbunele. Exemple: Creion cărbune negru desen CRETACOLOR, Cărbune desen presat Faber-Castell, Cărbune Milan, etc.

 

V.SUPORT DESEN

Pentru schițe sau notare idei sunt foarte bune colile de xerox sau pentru print de 80gr, însă pentru tablouri se recomandă hârtie de mai groasă de 170-250 gr sau chiar 300 gr.

VI. SUPORT PICTURĂ- pânzele cele mai bune sunt cele care au o textură cât mai fină pentru a permite realizare detaliilor într-un mod optim, de asemenea se poate da cu un strat de culoare înainte de pictură  (un pre-fond gen gri, alb, verde închis, negru în funcție de viitorul tablou, dacă e mai închis sau mai deschis) sau poți tu crea propriul suport dintr-un cerșaf, aracet și lavabil  - vezi aici videoul meu pentru pași și materialele exacte 

1.Pânză pe șasiu lemn – oferte <click aici>

2.Pânză pe carton. Este la fel ca cea pe șasiu doar ca e lipită pe un carton dur și nu prinsă de un cadru din lemn.

3.Sticlă cu ramă pentru icoane sau alte picturi. Sticla e bine să aibă grosime de 2-3 mm și să se șteargă cu o soluție de geam înainte de utilizare.

 

VII. FINISARE

1.Lac Transparent Pentru Icoane Pe Sticlă :

Acesta se aplică peste conturul negru perfect uscat și cu ferestre deschise. Se poate procura de la materiale de construcții sau supermarket. Cel mai optim este cu uscare cât mai rapidă (2-6h) pentru a reduce particulele fine de praf să se așeze pe lucrare. A se evita cele pe bază de apă căci pot împrăștia conturul. Eu am găsit un lac de piatra transparent pentru yacht de Kober cu uscare in 2h.

Important: după aplicarea lacului se lasă la uscat, nu se atinge nici sticla nici pensula, iar aceasta din urmă se va șterge rapid după utilizare cu un șervețel și se va spăla cu săpun și apă caldă.  

Lac incolor Kober yacht plus

2.Vernis Final/ Protecție Pictură Obiecte:

Acest ultim strat este opțional la tablourile pictate cu acrilice, însă la cele cu tempera e necesar pentru a rămâne în timp culoarea. Există numeroase vernisuri pentru diferite tipuri de lucrări artistice, iar cele mai optime sunt transparente care nu afectează pictura, fie mate sau lucioase precum : Vernis final mat Maimeri care formează o peliculă fină și rezistentă. Pentru tablourile în creion pe hârtie există spray-uri speciale pentru a nu lăsa să se împrăștie creionul. O variantă mai este aplicarea unei culori transparente de tipul: Art deco liner Vallenjo transparent.  

Important: Stratul final de protecție trebuie aplicat doar după ce s-a uscat complet lucrare. Se poate lăsa câteva ore sau chiar peste noapte pentru că există riscul să se amestece cu ultimile straturi de culoare incomplet uscate.

 

VIII. Diverse USTENSILE și accesorii

1.Paletele pictură pot fi de diferite mărimi sau forme, din plastic sau lemn. În funcție de suprafața pictată se alege și paleta, care poate fi cumpărată din comerț sau se poate utiliza o farfurie ceramică, o placă de faianță sau peste un carton se pune folie de plastic alimentară bine întinsă.

2.Șevaletul este util pentru tablouri mari, însă pentru unele tehnici sunt ok de folosit și la picturi mai mici, decât pictatul la birou sau masă. Este bine de ales unul la care se poate regla înclinația.

3.Maștocul este un suport pentru a sprijini mâna care pictează și a permite lucrul pe suprafețe mai mari și încă neuscate complet. Se poate realiza din diverse materiale drepte, lungi, cilindrice, dure, drepte și stabile precum: cozi din lemn de mătură pentru suprafețe de peste 1-2 metri, cozi lungi de la pensule sau confecționa la un meșter tâmplar. Eu 2 de mulți ani dintr-o coadă de pensulă iar la capătul de care se sprijină am pus niște vată și șervețel prins cu scotch pentru a nu lăsa urme pe suprafața de lucru; unul l-am înfășurat peste tot șervețel ca să nu mai alunece mâna J.

 

Vezi și:

top 3 super CĂRȚI pentru a fi mai inteligent si creativ:

Arta. Idei fundamentale

Sapiens. Scurta istorie a omenirii

Jocul vietii si cum sa-l joci

Sănătate: Hidratare optimă cu Filtrele Brita

Promoții PRODUSE sportivi – creștere masă musculară <click aici>

Oferte naturiste pentru SILUETĂ și SLĂBIRE <click aici>


2 comentarii:

Tablou pictat de Vară cu Valurile - Pictură pe Pânză

 Superb Tablou pictat cu  Valurile văzute de Sus și două Scoici Contact și Comenzi:   <click aici> Prețuri, Plată și Livrare :   <c...

Cele mai cautate postări